چرخش روزگار بر اندیشه هوشیار زنگ بیداریست!

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

چند کلمه حرف حساب

دهه اول محرم امسال نیز به انتهای خود رسید و امروز مراسم سوم در حسینیه روستای التپه به صرف نهار (البته فقط مردانه) برگزار می شود. نکاتی که در ادامه این مطلب قید می گردد، نوع نگاه و برداشتی می باشد که نگارنده خود شاهد بر آن بوده و ذکر آن تنها در جهت آن است که همچنان این باور استوار وجود دارد که شاید تاثیری بر روند رو به افول مدیریت مراسمات و مناسبت های روستا رخ دهد.  

 مطمئنا انتقاد با تخریب و تضعیف تفاوت بسیار دارد و تهمت هایی که این روزها چون نقل و نبات به سر و صورت اصحاب رسانه این قریه می خورد، چندان در حول و حوش منطق نمی چرخد. اگر حرف و سخنی بر هر نوشته و تصویر و صوتی اگر هم باشد، عرف و عقل و دین ایجاب می کند، که با همان کلام پاسخ داد، نه اینکه نعره کشید و پنجه بر خشت انداخت.

 خرده ای هم اگر بر این عقل نارس است، بسیار خرسند خواهیم شد که چه در وبلاگ "التپه، پیوند تاریخ و طبیعت" و چه در کانال دوست و همراه همیشگی جناب آقای "محمد نوری" بخوانیم و بشنویم. برای آنکه به تیر و قبای کسی هم بر نخورد، از واژه کلی "مدیریت التپه" برای تمامی کسانی که خود را محق و مجاز به دخالت در هر اموری در روستا می دانند استفاده می شود تا مبادا فردا روز در روستا شایعه شود که بر صورت فلانی سیلی انداختیم که دیگر دم در آورده بود.

 منت بگذارید و همراه این نوشته باشید.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قاسم قاسمی

عاشورا در قاب دوربین

درد بزرگ عاشورای این سالهای التپه، نبود "محمد دکتر" است. حال مهم نیست از کدام شهر و روستا می روند مداح صاحب نام می آورند. مهم نیست که چقدر صدای آن یکی خوب است و دیگری خوب بلد است، اشک به چشم ملت بیاورد. وقتی ممد دکتر نیست، یک جای کار می لنگد. بلد بود که کارها را آخر خوب جفت و جور کند و جدل و بحث این و آن را آرام کند. روحت شاد بزرگ مرد التپه، که نبودنت درد بزرگ تمام امروز و فردای التپه خواهد بود. 


دعوت هستید به گزارش تصویری از روز عاشورا که تقدیم می گردد. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قاسم قاسمی